Ceļu satiksmes dalībnieku iesaiste kārtības uzturēšanā uz ceļiem.

Šis ir mans ierosinājums, kā uzlabot situāciju uz ceļiem. Vairāk par to, kā un kapēc tas radās – iepriekšējā postā.

Problēma

Lai gan vispārējā braukšanas kultūra Latvijā ir augusi, joprojām ir daudz agresīvu satiksmes dalībnieku, kas neievēro satiksmes noteikumus un pārkāpjot satiksmes noteikumus rada uz ielām un ceļiem bīstamas un avārijas situācijas. Piemēram apbraucot sastrēgumus pa ceļa nomalēm, šķērsojot krustojumus pie sarkanās gaismas, neievērojot sabiedriskā transporta joslas.

Risinājums

Iesaistīt autobraucējus, izveidojot vienkāršu un drošu sistēmu, lai autovadītāji varētu paši ziņot par šādiem gadījumiem un agresīvie autovadītāji tiktu sodīti. Braukšanas kultūra uzlabotos, ja agresīvie autovadītāji apzinātos, ka sods par pārkāpumiem viņus var sasniegt arī tad, ja blakus nav policijas ekipāžas vai posteņa.

Juridiskās problēmas un risinājumi

Ir vairāki jautājumi, vai ar spēkā esošo likumu palīdzību iespējams pielietot ši risinājumu. Vai iespējams autovadītājam uzlikt sodu, balstoties uz videomateriālu? Vai videomateriāla iesniedzējam ir jābūt identificējamam? Kā novērst viltotu videomateriālu iesniegšanu?

Tehniskais risinājums

Ņemot vērā straujo videoreģistratoru popularitātes un izplatības pieaugumu, šo risinājumu varētu veidot, kā īpaši sertificētu videoreģistratoru.

Šādu videoreģistratoru būtu iespējams iegādāties katram ieinteresētajam autovadītājam. Autovadītājs piereģistrē savu videoreģistratoru, izmantojot unikālu identifikācijas kodu, kas ir katram videoreģistratoram. Tas ļautu identificēt materiāla iesūtītāju un ierīci, potenciālo strīdu gadījumā.

Videoreģistrators

Videoreģistartoram ir iebūvēta datu pārraides iespēja, kas izmantojot šifrētu kanālu, nosūta video un citus nepieciešamos datus uz serveri. Datu pārsūtīšanai būtu jānotiek ar pēc iespējas mazāku autovadītāju iejaukšanos, lai mazinātu iespēju manipulēt un viltot ierakstu.

Ikdienā videoreģistrators darbojas tā pat, kā parasts videoreģistrators, ierakstot un saglabājot atmiņā visu nofilmēto materiālu, nešifrētā veidā, ko autovadītājs var ielādēt savā datorā, apskatīt un lietot savām vajadzībām.

Braucot un ieraugot kādu pārkāpumu, vadītājs nospiež speciālu pogu. Pēc pogas nospiešanas tiek sagatavots videomateriāls (sākot dažas minūtes pirms pogas nospiešanas un beidzot dažas minūtes pēc nospiešanas) un kopā ar papildus datiem (GPS koordinātes, laiks, ātrums) tiek izveidots šifrēts fails, kas tiek automātiski pārsūtīts apstrādei uz serveri.

Serveris

Autovaditājs iegādājoties šādu videoreģistratoru, piereģistrē to, kopā ar savu informāciju uz servera. Šī ir tā vieta, kur autovadītājs var apskatīt savus iesūtītos materiālus un dzēst tos, ja nepieciešams.

Serveris saņem un apstrādā visus iesūtītos materiālus. Tā, kā lēmuma pieņamšanai par sodīšanu ir nepieciešama cilvēka iesaistīšanās, servera programmatūra var palīdzēt pārbaudīt un izcelt kādus īpašus gadījumus. Ja šāds risinājums kļūtu populārs, tad uz servera nonāktu ļoti daudz videomateriālu, no kuriem viena daļa nebūtu izmantojama. Programmatūra varētu automātiski atsijāt daļu tādu materiālu (piemēram materiālus, kurā nav iespējams identificēt nevienu automašīnas numura zīmi), kā arī organizēt un izcelt kādus gadījumus, kur parādās lielāka iespēja, ka ir noticis pārkāpums (vairāki video no dažādiem videoreģistratoriem, kas uzņemti nelielā attālumā un ar nelielu laika nobīdi)

Ja kāds auto, regulāri tiek identificēts un tiek konstatēts pārkāpums, tā numurs varēti tikt iekļauts potenciāli bīstamo auto kategorijā un identificējot kādā no iesūtītajiem video šo numura zīmi, video varētu tikt atzīmēts ar augstāku prioritāti.

One Reply to “Ceļu satiksmes dalībnieku iesaiste kārtības uzturēšanā uz ceļiem.”

  1. Pingback: Stukačs vai cilvēks kam nav vienalga? | Martins Zabarovskis Blog

Vēlies par to parunāt?